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Conhece pessoas que utilizam tamigo todos os dias

Fica a saber porque escolheram tamigo.

O que os nossos clientes dizem sobre tamigo

Logotípo de planet.

tamigo oferece a plataforma online ideal para uma comunicação mais rápida e segura.

Desde que a Planet Payment (antes Premier Tax Free) no Aeroporto de Lisboa se tornou numa paragem obrigatória para um crescente número de viajantes internacionais e numa recordação que vão levar de Portugal, um soberbo serviço de apoio a clientes é essencial.

De acordo com Assistant Manager Sílvia Andrade, tamigo apenas em alguns meses fez já uma grande diferença. A gestora pode ter uma visão de quem está a trabalhar e os 10 colaboradores tem acesso a um plano de turnos sempre actualizado e preciso em todos os dispositivos.

Em tamigo, uma funcionalidade crucial é o fácil acesso aos custos salariais que é exibido aquando do planeamento de turnos. tamigo fornece uma visão geral dos custos salariais de valor incalculável, uma vez que pode sempre ver os custos do planeamento de turnos para hoje, amanhã e daqui a um mês.

A comunicação com os 10 colaboradores na Planet Payment, no aeroporto mais movimentado de Portugal tornou-se bastante mais fácil, afirma Sílvia Andrade.

tamigo oferece a plataforma online ideal para uma comunicação mais rápida e segura.

tamigo oferece ao gestor um acesso rápido e fácil a toda a informação relevante em toda a empresa e a oportunidade de comunicar directamente com todos os colaboradores em todos os departamentos. Para além disto, a qualquer altura, qualquer colaborador – independentemente da dimensão da empresa – pode aceder a informação prática e estratégica que apoiam a missão da empresa.

A comunicação é automática, através de SMS e/ou email. Igualmente, os colaboradores e gestores têm documentação consistente acerca dos turnos.

Planet Payment é um dos líderes mundiais do comércio livre de impostos, oferecendo aos viajantes uma forma fácil, rápida e confiável de reembolso do IVA e de serviços de conversão de moeda.

Various plates of Asian food such as Sushi, Nigiri and sticks, with the logo of the tamigo customer Sticks n Sushi visible in the foreground.

Desde 2006 que a tamigo ajuda a Sticks‘n’Sushi a melhoras as operações.

O plano de turnos em tamigo é incrivelmente fácil de gerir para o supervisor. Devido ao facto do plano de turnos estar sempre atualizado, e com novas funcionalidades amigáveis para o utilizador, está cada vez mais fácil de utilizar.

Tommy Hvid também acha que a app tamigo é “genial”. A app permite tanto aos Store Managers como aos colaboradores acesso a funcionalidades criticas a todo o mento e em qualquer lugar. Store managers podem publicar turnos disponíveis ou alterações ao plano via app, enquanto colaboradores podem solicitar trocas de turnos ou ausências a partir de qualquer dispositivo móvel.

Tommy Hvid comenta que a tamigo app é “genial”. A app proporciona tanto aos supervisores como aos colaboradores acesso a funcionalidades e informação chave em qualquer lugar a qualquer hora. Supervisores podem oferecer turnos disponíveis para que os colaboradores se proponham, enquanto os colaboradores podem trocar turnos e registar ausências e folgas na app. Como diretor de operações, Tommy Hvid está convencido que a visibilidade sobre os indicadores financeiros em tamigo tem impacto direto nas vendas da Sticks’n’Sushi. Quando os orçamentos estão disponíveis net tamigo, tanto a gestão e os supervisores de loja podem de forma precisa verificar se os turnos planeados estão de acordo com o plano financeiro.

É de grande importância o facto de poder verificar os custos associados ao plano de turnos de cada restaurante durante a fase de planeamento. Esta flexibilidade e transparência é “spot on” para todas as cadeias de restaurantes.

Four lingerie models posing, showcasing the logo of the tamigo customer Triumph in the foreground.

Todos os supervisores de loja conhecem a dificuldade de obter visibilidade completa sobre o negócio utilizando apenas uma folha de cálculo – turnover, produtividade, custos de operação, etc. Foi, portanto, uma escolha simples para a Triumph Benelux implementar tamigo, para ajudar a otimizar o negócio consolidando toda a informação apenas em UM local.

Os nossos colegas na Triumph Dinamarca já utilizavam tamigo com elevados níveis de satisfação. A implementação de tamigo foi uma escolha lógica.

Com apenas alguns cliques, tamigo proporciona à Triumph dados sobre múltiplos KPIs tal como, custos com ordenados e vendas. Esta informação faz com que seja simples fazer comparações entre as múltiplas lojas Triumph, graças a informação consistente e sempre atualizada da tamigo.

Sendo responsável pelos salários, poupo bastante tempo com tamigo. Posso exportar de forma fácil todos os componentes do salário mensal para o nosso sistema de processamento de salários.

A Danish design chair standing next to two orange circles, featuring Bolia's customer logo in the foreground.

É frequente para as grandes cadeias de retalho acabarem com múltiplos sistemas de gestão da força de trabalho nas diferentes geografias – todos com diferentes fornecedores.

Bolia (que está presente em múltiplos países na Europa), levou a cabo uma análise de mercado antes de decidir sobre a solução de gestão da força de trabalho: “escolhemos tamigo, como sistema que suporta vários países, e simples de utilizar” comenta a International HR Manager, Anette Sørensen.

tamigo proporciona uma visão valiosa sobre os custos de pessoal e dados precisos para o processamento de salários em todas as lojas” Anette Sørensen, International HR Manager.

Com muitos empregados em part-time, existem alterações frequentes no plano de turnos, mas de acordo com Anette Sørensen, tamigo faz com que as alterações sejam super fáceis de gerir com um mínimo de recursos administrativos.

Independentemente do país e cultura, a nossa impressão inicial – que tamigo é muito amigável para o utilizador – confirma-se.

Four packages of liquorice by Lakrids by Bülow displayed together, featuring the logo of the premium liquorice brand and tamigo customer in the foreground.

tamigo proporcionou tanto à gestão como também aos empregados visibilidade total sobre o plano de turnos, o que não poderíamos ter conseguido de outra forma.

A marca exclusiva de liquorice – Lakrids by Johan Bülow – adotou tamigo como solução de gestão da força de trabalho em 2012. Os turnos elaborados à mão foram rapidamente substituídos por turnos automáticos sempre atualizados, e Lakrids decidiu o registo de tempo de trabalho através de tamigo touch.

A nossa força de trabalho é composta essencialmente por pessoas jovens, é uma grande vantagem que a comunicação dos turnos e as trocas de turnos sejam feitas através da amigável app da tamigo.

tamigo não só minimizou as tarefas laboriosas e manuais na Lakrids mas também melhorou de forma assinalável a comunicação entre colaboradores.

Antes da tamigo eram enviados emails aos empregados, e quase nunca se obtinha resposta.

The modern outdoor lobby of a hotel, filled with various light rattan furniture, showcasing the logo of the tamigo customer Danhostel in the foreground.

tamigo permite total visibilidade, o que significa que estamos sempre atualizados. Por isso é que tamigo tem tanto valor para nós.

Desde 2014, tamigo tem vindo a otimizar a gestão de pessoal na Danhostel, em Helsingør, Dinamarca. Antes de adotar tamigo, os empregados da Danhostel registavam as suas horas de trabalho em papel.

Nicolai Stubtoft, Manager, recorda “era uma confusão total com os empregados a registar as suas horas de trabalho em papel, as quais tinham que ser verificadas uma a uma… no caso de não se esquecerem de as entregar.”

Tal como em qualquer outro Hotel, existem flutuações devido a sazonalidade do negócio. Existe um aumento significativo de colaboradores jovens durante os meses de verão. Apesar da época de pico de atividade significar muitas caras novas, Nicolai Stubtoft não necessita de muito tempo para formar os novos colaboradores em tamigo. Depois de uma breve formação, os colabores rapidamente começam a trocar de turnos entre eles sem intervenção do responsável.

No final, tudo o que tenho que fazer é aprovar o que os colaboradores já acordaram entre eles, e isso é absolutamente fantástico.

Scotch-and-Soda-Case

As 35 lojas da Scotch & Soda na Alemanha e Áustria fecharam durante Março de 2020, na mesma altura que o resto da Europa. Com tamigo, a cadeia de retalho tinha uma forma fácil e eficiente de contatar todos os empregados das lojas, independentemente de onde estejam.

tamigo foi utilizado não apenas para manter os colaboradores a par dos últimos desenvolvimentos, mas também para manter a moral elevada.

"A forma mais fácil para nós de comunicar com os colaboradores foi através da pagina inicial de tamigo. Partilhávamos atualizações e informação interna sobre a situação e procedimentos. O nosso CEO enviou uma carta de encorajamento à equipa que foi partilhada via tamigo” comenta Mirijana Krstanovic e sublinha:

“Independentemente da situação, continuamos a enviar SMS e emails através de tamigo para os nossos colaboradores, convidando-os para participar no nosso inquérito de satisfação anual. Ajudou muito a conseguir maior participação”

A utilização de tamigo não tornou apenas a comunicação com colaboradores mais fácil e fluida desde que que começaram a utilizar a solução em 2018.

Antes da utilização de tamigo, dependiam de folhas de cálculo para elaborar as escalas de trabalho. A mudança para uma solução na cloud foi muito bem recebida pelos trabalhadores.

“Os meus colegas adoram – tamigo é muito fácil e intuitivo de usar. Os colaboradores das lojas utilizam tamigo para consultar turnos de trabalho, folgas, verificar horas trabalhadas, etc” Conclui Mirijana Krstanovic.

Learn why they chose tamigo for their business.

aldi customer case

We estimate that our store managers save between 15-30 minutes on admin every single day with tamigo. That’s huge!

As they invested in modernising their stores, ALDI Denmark also put their workforce management under the microscope. Improving employee retention and operational efficiency were the top priorities in their nearly 200 stores nationwide. Since tamigo was implemented in 2021, Project Manager Thomas Sørensen says there’s been big improvements.

Instead of having to phone up HR, employees can check their worked hours in the tamigo app. The numbers are right there, and they can trust them. Functions like these are definitely helping our efforts around retention.

Store managers now spend a fraction of the time they used on daily admin tasks — like finding cover for a sick employee.

You can read the full ALDI Denmark and tamigo story here.

bijou-brigitte-customer-case-image
Today, when someone calls headquarters, we can look into the same system together. The paper is gone and everything runs digitally. That makes for more transparency, security and trust.

Fashion jewellery giant Bijou Brigitte decided to overhaul the internal processes of its approximately 400 German stores. Because with every new store that opens, the administrative workload for employees also increases. Bijou has used tamigo in all its German stores since 2019. According to Philipp Schockenhoff, team leader in the HR department, the results are impressive.

Our store managers save an incredible amount of time each month with tamigo when preparing the monthly financial statements.

Phillip says that everyone in the company has gained numerous benefits from tamigo. And that’s exactly why Bijou Brigitte has decided to roll out the solution to other European countries. 

You can read the full Bijou Brigitte and tamigo case here.

case-design-bolia

tamigo provides an invaluable overview of labour costs and a correct payroll process for all stores.

Before they implemented tamigo, Scandinavian design firm Bolia faced a challenge. Some of their stores were regularly using more hours than were budgeted. With tamigo, International HR Manager, Anette Sørensen, says there was a dramatic improvement.

By adding budgets, and by comparing it to the expected productivity and the planned hours vs. the budget in tamigo, we got the right insights for us to benchmark and help stores plan within budgets.

And when it comes to the process of scheduling itself, tamigo is also a boon. Anette says that making changes to rotas (and with so many part-time employees, this needs to happen a lot) is easy to manage with minimum administrative resources.

Read the full Bolia case.

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Everything related to personnel administration was done via Excels files. So it wasn't very flexible and not uniform across shops or countries.

Salomon, the French outdoor sports brand from the Alps, deployed tamigo across 11 countries in Europe to improve operations and payroll. Michaël Amsellen, Global Senior Retail Operations Manager, says the feedback was immediately positive.

Firstly, tamigo is easy to use and intuitive. Secondly, the tool fits in with other tools we have deployed in parallel, i.e., a SaaS solution capable of being used from any device.

According to Michaël, tamigo grants a uniform and global view over planned hours and productivity. And most importantly, brings Salomon's teams together in one shared system.

You can read the full Salomon and tamigo case here.

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tamigo is incredibly helpful for controls, budget checks and any payroll activities.

For Hotel des Nordens, summer peak season always brought challenges around scheduling. To make planning more demand-orientated, they adopted tamigo in 2010. According to Ronny Wilke, Administration Manager, it’s helped planners make more effective decisions.
 
At the end of the week, they can see the current flex level of the employees and have control over all wage limits – without having to do the calculations themselves.

This transparency has had similarly positive effects for the HR team and regular employees. 

Read the full Hotel des Nordens case here.
lakrids-by-bulow

tamigo has given both management and the employees an overview of rotas and wages, which we could not have gotten any other way.

Exclusive liquorice brand Lakrids by Johan Bülow switched to tamigo's Workforce Management solution in 2012. Handwritten rotas were replaced by updated and automated schedules, and Lakrids chose to register hours via tamigo’s time clock, Touch.

When you only have young people employed, it's a huge plus that communication about the rota and shift exchange takes place via text message on tamigo's user-friendly app.

tamigo has not only minimised time-consuming and manual tasks at Lakrids but has also vastly improved employee communication, says Anita Møllebro, Retail Design Manager.

Before tamigo, we sent emails to the staff, but they almost never reacted to them.

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tamigo creates an overview, so you are always up to date. That's why tamigo is an invaluable tool.

Since 2014, tamigo Danhostel in Helsingør, Denmark, has been optimising staff management using tamigo. Previously, employees were registering their hours on pieces of paper.

It was a complete mess before, as employees registered their working hours on a piece of paper, which I then had to go through one by one… if they remembered to hand them in at all.

Whenever peak summer months arrive, Danhostel has to increase hiring. But despite all the new faces, it doesn’t take souchef Nicolai Stubtoft long to train them in how to use tamigo. After a brief intro, staff start exchanging shifts with one another without management having to be involved.

In the end, all I have to do is approve what the staff have already agreed upon amongst themselves, and that is just brilliant.

case-design_sticksnsushi

The rota is incredibly easy to manage for the inpidual planner. And because the rota is constantly updated with new and user-friendly features, it actually keeps getting easier and easier to use.

Restaurant chain Sticks’n’Sushi became tamigo’s first ever customer, back in 2006. And Operations Manager Tommy Hvid says that tamigo's financial overview has a direct influence on the chain’s revenue, as both management and planners can see whether planned hours align with budgets.

It's incredibly important that we’re able to see what shift schedules costs while we’re making them. In addition, tamigo accurately displays labour costs against revenues across all the restaurants. This flexibility and transparency is, for every restaurant, ‘spot on’.

Tommy also calls the tamigo app "genius". It gives both planners and employees access to key functions and information at anytime, anywhere. For example, when it comes to internal communication:

It's a huge plus that our staff can access our tamigo front page in the web solution and on the app to see pictures and descriptions of our internal campaigns and specials.

case-design_triumph

Being responsible for the payroll, I save a lot of time with tamigo. I can easily export all necessary components for the monthly salary from tamigo to our payroll system.

Every manager knows how hard it is to get an overview of KPIs in Excel. In searching for a solution, lingerie brand Triumph's Benelux operations looked to another European country for inspiration. Triumph’s HR Operations Specialist Lia Vos explains:

Our Triumph colleagues in Denmark were already working with tamigo to full satisfaction. It was therefore a logical step for Triumph Benelux to implement tamigo as well.

Lia Vos says that with just a few clicks, tamigo gives Triumph Benelux insights into budgets, productivity, wage percentage, revenue and labour costs. This makes it easy to benchmark the performance of all their Triumph stores.

case-design-rema

Shopkeepers don't have time to read lengthy manuals. One of the key advantages of tamigo is that new shopkeepers only need a few hours of training.

The easily accessible online rota and the overview of wage percentages were just some of the reasons why the supermarket chain REMA 1000 chose tamigo over other workforce management solutions in 2008. HR Manager Svend Halse Petersen explains:

Other discount chains have other financial and shift schedule systems that require lengthy courses and continuous updates before the system creates value. We chose a different course of action and we have succeeded.

tamigo hasn't just had a positive effect on independent REMA 1000 shopkeepers. At the main office in Horsens, Denmark, tamigo helps minimize time-consuming admin tasks and gives HQ a fuller overview of company-wide performance.

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